מי זכאי לקבל החזרי מס לשכירים ממס הכנסה?
מס הכנסה בישראל מחושב לפי הכנסה שנתית ולא חודשית.
המס הוא פרוגרסיבי, כלומר, ככל שההכנסה גבוהה יותר כך שיעור המס יגדל.
כמו כן, לכל תושב ישראל יש הטבות מס, המפחיתות את סכום המס שעליו לשלם. הטבות אלה נקראות זיכויים וניכויים (למשל נקודות זיכוי).
על כן, כל שינוי בהכנסה במהלך השנה, או, שינוי במעמד (לידת ילד למשל) מגדיל את האפשרות לקבל מס חזרה ממס הכנסה.
לדוגמא:להלן טבלת חבות במס לפי הכנסה:
הכנסה חודשית | מס משוער | הכנסה שנתית | מס שנתי |
---|---|---|---|
10,000 | 770 | 120,000 | 9,240 |
20,000 | 3,470 | 240,000 | 41,600 |
30,000 | 6,870 | 360,000 | 82,440 |
אם אדם הרוויח 6 חודשים במהלך השנה 10,000 ₪ ואח"כ החליף מקום עבודה ומשכורתו עלתה ל-30,000 ₪ ב-6 החודשים הנותרים, ישלם סה"כ מס בסך 45,840 ₪ (770*6 + 6,870*6), למרות, שעבור הכנסה שנתית בסך 240,000 ₪ היה צריך לשלם 41,600 ₪.
אם לאותו אדם נולד במהלך השנה ילד, הוא זכאי לנקודת זיכוי נוספת (אם מדובר בגבר) שמגדילה את החזר המס ב-2,616 ₪ נוספים.
למעשה, יכולות להיות 5 סיבות לזכאות להחזרי מס לשכירים:
- זיכויים וניכויים שלא נוצלו.
- שינוי בגובה ההכנסה במהלך השנה.
- חישוב מס שגוי בתיאום מס.
- הפסדים השנה/שנים קודמות שלא נוצלו(בעיקר מפעילות בניירות ערך).
- תשלום גדול מדי של מקדמה על-חשבון המס (בעיקר במס שבח).
מאיזו שנה ניתן להגיש בקשה להחזרי מס לשכירים?
ניתן להגיש בקשה עבור 6 שנים שקדמו לשנה הנוכחית לכ היותר. לדוגמא, בשנת 2015 ניתן להגיש בקשה להחזר מס משנת 2009 ואילך.
אז אפשר להגיש בקשה להחזר מס לבד?
בהחלט! כל מה שצריך זה לגשת למס הכנסה ולהגיש את הטפסים הנדרשים ואם מגיע לכם החזר תקבלו את המס חזרה אוטומטית לחשבון הבנק.
אז למה כדאי לי להשתמש בשירות שלך (ולשלם עליו)?
- יש מקרים רבים שהמס ששולם במהלך השנה נמוך ולמעשה, אנחנו חייבים למס הכנסה כסף. כדי למנוע "תאונת מס" המשרד בודק כל דו"ח לפני שהוא מוגש, אם יש באמת החזר מס ואם יש חוסר במס, הדו"ח לא מוגש!
- המשרד דואג לניצול הטבות המס (ניכויים/זיכויים) באופן מיטבי. יש הטבות מס רבות שהציבור לא מכיר ולא יודע שביכולתו לדרוש אותן. יתכן ואם תגיש לבד את הדו"ח להחזר מס תקבל החזר, אך אם תשתמש בשירותי המשרד ההחזר יהיה גבוה משמעותית.
- המשרד יעזור לך בגיבוש רשימת המסמכים שיש להגיש למס הכנסה ואף יסייע באיסוף המסמכים.
- המשרד יערוך עבורך את הבקשה להחזר מס, יגיש אותו למס הכנסה (רק אם כדאי) יעקוב ויטפל בכל הנדרש עד קבלת הכסף לחשבונך.
- המשרד מתחייב ללקוח בחוזה שלא תהיה תוספת מס. במקרה של תוספת מס, בעקבות הגשת בקשה להחזרי מס לשכירים, המשרד מתחייב לשלם 100% מהסכום.
אז מה צריך לעשות?
כל מה שצריך כדי לקבל החזר מס לשכירים הוא ללחוץ כאן ולהשאיר פרטים, או להתקשר עכשיו 03-9774888.